Implementation of a plug-in system in the third generation Toyota Prius hybrid vehicle

Authors

  • Andrés Moreno Constante Universidad Central del Ecuador
  • Dario Borja Soto Universidad Central del Ecuador
  • José Beltrán Ruiz Instituto Superior Tecnológico Central Técnico

Keywords:

Plug-in System, Hybrid Vehicle, High-voltage battery, Autonomy, Fuel consumption, Test protocol

Abstract

In hybrid vehicles, one of the biggest problems it has is the useful life of the high voltage batteries due to their autonomy and durability. The research presents an improvement in the electrical self-sufficiency of the third-generation Toyota Prius hybrid vehicle by adapting the plug-in system and high-voltage parallel batteries. Dynamic tests are carried out using a protocol model in order to carry out travel tests with the vehicle in hybrid condition and with the plug-in system, the same ones that were used to determine the route in the city in the metropolitan district of Quito (100 km) and on the highway. from the city of Latacunga to the city of Quito (108 km), it is monitored through the use of a computer interface (OBDLink SX EOBD), which shows the fuel consumption in gallons and the distance traveled in miles, allowing to discover a relationship between distance and fuel consumption, where the increase in electrical self-efficiency of 48 [Km] in the city and 20 [Km] on the highway was verified

References

Cajamarca, D., & Garcia, V. (2016). Determinación De Las Ventajas Ambientales Que Presenta Un Vehículo Hibrido Respecto A Un Vehículo Normal De Similares Características.

Guevera, E. (2015). Diseño Y Construcción De Un “Sistema Eléctrico Y Electrónico, Para Aumentar La Autonomía Eléctrica De Un Vehículo Híbrido Marca Toyota, Modelo Prius, Adaptando Un Sistema Phev (Plug-In Hybrid Electric Vehicle), En Un Sistema Hev (Hybrid Electric Vehicle).”

Iniesta, Á. (2015). Vehículo Eléctrico: ¿Una Opción De Futuro En Los Sistemas Eléctricos? Https://E-Archivo.Uc3m.Es/Handle/10016/23352#.Xsurgdmqsoc.Mendeley

Iza, H. (2017). El Reciclaje Puede Minimizar El Impacto Ambiental De Las Baterías Mediante La Reducción De Energía Requerida Para Su Producción, Así Como Los Daños Medioambientales Causados Por Los Peligrosos Materiales Usados En Su Fabricación Como En La De Nuevas Bater. 1–126.

Laberteaux, K. (2019). Optimizing The Electric Range Of Plug-In Vehicles Via Fuel Economy Simulations Of Real-World Driving In California. Transportation Research Part D: Transport And Environment, 73(June), 15–33. Https://Doi.Org/10.1016/J.Trd.2019.05.013

Naranjo, L., & Moreno, A. (2017). Investigación De La Eficiencia Energética Del Vehículo Híbrido Toyota Prius Al Implementar El Sistema Enchufable Plug In”.

Pástor, J. (2015). Reutilización De Baterías De Vehículos Híbridos Para El Consumo Alternativo; Como Energía De Emergencia En Viviendas De Bajo Consumo Energético, Recargadas Mediante Paneles Solares.

Santana, V. (2016). Análisis De La Implantación Del Uso De Vehículos Eléctricos Como Aporte Al Cambio Verónica Leticia Santana Chóez Tutor De Tesis : Ing . Timmy García Carpio , Mba. Análisis De La Implantación Del Uso De Vehículos Eléctricos Como Aporte Al Cambio De La Matriz Productiva Y Su Impacto En La No Utilización De Combustibles Fósiles En El Ecuador., 1–117.

Soto, D. B. (2019). Del Sistema Híbrido Estándar Y Enchufable En Un Toyota Prius Comparison Of The Fuel Consumption Of The Standard And Plug-In Hybrid System In A Toyota Prius. 26–35.

Xiaosong, H. (2016). Greener Plug-In Hybrid Electric Vehicles Incorporating Renewable Energy And Rapid System Optimization. Energy, 111, 971–980. Https://Doi.Org/10.1016/J. Energy.2016.06.037

Published

2020-06-27 — Updated on 2020-06-27

How to Cite

Moreno Constante, A., Borja Soto, D., & Beltrán Ruiz, J. (2020). Implementation of a plug-in system in the third generation Toyota Prius hybrid vehicle. Investigación Tecnológica IST Central Técnico, 2(1), 9. Retrieved from http://investigacionistct.ec/ojs/index.php/investigacion_tecnologica/article/view/65